W 21 wieku nie jest łatwo o dobry pomysł na biznes. Z jednej strony otworzył się nowy rynek, na przykład aplikacji mobilnych, choć i ten od lat jest skutecznie zajmowany przez „większych graczy.” Jeśli chodzi natomiast o biznes tradycyjny, to został on zagospodarowany już lata temu i bardzo ciężko w nim o innowacje. Firmy mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Są to giganci, z którymi szary Kowalski nie ma najmniejszych szans. W ostatnim czasie coraz popularniejszym sposobem na życie wśród bogatszych osób staje się kupno i wynajem nieruchomości, ale nie jest to biznes z prawdziwego zdarzenia, a raczej inwestycja.
Pomysł na sushi
Nie jest łatwo o dobry pomysł, a przecież od pomysłu do realizacji jest jeszcze długa droga. Rynek jest przesycony i mniejsi gracze nie mają czego szukać. Jednak, co jeśli istniałby sposób, żeby nie walczyć z rynkowym gigantem, a z nim współpracować? Takie działanie to franczyza. Plusy z takiej współpracy, to oczywiście działanie pod szyldem znanej marki, co daje nam ogromną przewagę nad lokalną konkurencją. Drugi niewątpliwy plus, to pomoc w doborze lokalu oraz zapewnienie profesjonalnego asortymentu czy szkoleń dla nas, a także przyszłych naszych pracowników.
Minusy to naturalnie fakt, że biznes nie jest nasz, a odpowiedzialność jest bardzo duża. Musimy nauczyć się zarządzania pracownikami oraz zdawać okresowe raporty ze stanu sklepu czy innego obiektu. Podlegamy też stałej kontroli, która sprawdza, czy spełniamy wytyczne marki. Jest to dużo obowiązków, ale takie działanie może okazać się opłacalne. Osoby posiadające na przykład sklepy na franczyzie w dobrych lokalizacjach potrafią zarabiać od trzech do nawet dziesięciu tysięcy złotych w skali miesiąca. Dobra franczyza powinna zapewnić nam zarobki co najmniej na poziomie średniej krajowej.
Czym jest franczyzna?
Wszystko nie jest jednak tak kolorowe, bo popularne franczyzy są już bardzo mocno zagospodarowane. Bardzo dobrze w ostatnim czasie sprawdza się tak zwana franczyza take away, a więc lokal z usługą na wynos. W obecnym okresie jest to dość pewna inwestycja, na tyle, o ile można pisać o pewności w biznesie. Wśród takich ofert wyróżnia się franczyza sushi. Jest to jeden z nowszych pomysłów na naszym rynku skierowany do miłośników tej potrawy, których stale przybywa. Jest to świetny przykład biznesu, w którym możemy połączyć pasję do wschodniej kuchni ze swoją pracę.